Leveringsbetingelser

Velkommen til Frk.Fryds Interiør Nettbutikk!

Hos Frk.Fryd er du en trygg kunde som blir ivaretatt med den beste kundeservice. Som en del av trygg handel anbefaler vi deg å lese våre leveringsbetingelser før du bestiller varer hos oss.

Det oppgis pris i norske kroner (NOK), med moms inkludert (hvor om annet ikke er angitt, så er satsen 25%). Frk.Fryd driver kun i norsk markedet, og sender varer i hele Norge. Nettbutikken benytter seg av retten til å endre priser uten forbehold. Vi forbeholder også retten til å reservere oss mot feilaktig prising. Vi tar i tillegg forbehold om utsolgte varer, om produsenter som har stoppet produksjon av varer, eller tomme lager beholdninger.

FORSENDINGER

Din ordre pakkes og sendes innen 1 til 5 dager. Du kontaktes av oss om dette ikke er mulig. Bring/Posten Norge er vår leverandør. Sporing av pakken gjøres på bring.no. Fraktkostnaden har vi fastsatt til 99 kroner. Om du velger å hente selv betaler du ingenting. Kjøper har ansvar for at utfylling av adresse og telefonnummer er korrekt ved bestillingen. En hentemelding sendes til deg på sms, så påse at korrekt nummer oppgis ved bestilling. Innen 14 dager må pakken hentes på postkontoret, hvis ikke blir pakken sendt til oss i retur. Da kan kjøperen belastes med opptil 400 kroner i gebyr. Ved uriktig oppgitt adresse (eventuelt uhentet pakke) så må kjøper dekke ekstrakostnaden. Om ikke annet avtales, vil alle pakker sendes som postpakke til ditt lokale postkontor, hvor du da henter den. Ved innlevering av pakken sendes en epost med ditt kolli-nummer. Med denne kan pakken spores på www.bring.no. Forhåndsbestilling av varer er lurt å gjøre i en egen ordre. Hvis du legger andre produkter på samme ordre, vil nemlig ikke produktene bli sendt før alle varene er inne på lager. Om du vil at vi skal dele forsendelsen opp må du si i fra om dette. Da må det påberegnes ekstra frakt.

PLIKT

Det er aldersgrense på 18 år for å bli registrert som kunde hos oss. Registrerte kunder hos Frk.Fryd er ansvarlig for å betale det vi eller våre samarbeidspartnere leverer av varer i henhold til nærværende vilkår. Kunden må forsikre at den korrekte leveringsadressen er oppgitt.

REKLAMASJON

I tilfelle varen blir skadet ved levering må det meldes i fra om snarest til oss. Helst via en epost på dagen for ankomst. Fullstendig forklaring er viktig på de eventuelle skadene som er oppdaget, sånn at vi får løst utfordringen raskt. En slik rapportering må være hos oss IKKE SENERE ENN 3 dager etter overlevering av varen. Hvis du oppdager at emballasje/pakken har skader på tidspunktet for levering, eller om det er opplagt at varen har fått skade under transporten, så melder du om dette direkte postkontoret hvor du kvitterte pakken ut. Da sender de en skademelding til oss, slik at varen erstattes, og vi igjen kan levere deg en ny vare.

ANGREFRIST

Ved anger på kjøp har du mulighet til å returnere varen. Den må da sendes til oss i den originale emballasjen innen 14 dager etter at du mottok den. Ved ønske om å bruke angrerett skal du sende oss en epost, men du trenger ikke oppgi årsaken. Det er ditt ansvar at varen kommer i komplett stand og uten skader til oss i retur. Påse at varen er pakket godt før du sender tilbake til oss. Angrerettskjemaet (som du fikk sammen med ordrebekreftelsen på epost) skal fylles ut legges ved i pakken. Vi refunderer pengene for varen hvis vilkår for angrerett oppfylles. I følge angrerettloven § 15 første ledd, skal du vite at kostnaden for å returnere varen må dekkes av deg. Varer som er kjøpt på salg kan ikke byttes. Om du har handlet en bestillingsvare, og avbestiller denne, kan det være at det må betales et gebyr. Hvis varen er ferdigprodusert når det avbestilles vil det kreves full betaling. Ved ønske om tilgodelapp eller gavekort, skal du vite at dette å brukes innen 180 dager etter at du har fått det på epost.

KLARNA – KJØP NÅ – BETAL ETTER LEVERING

  • Få alltid varen hjem før du betaler.
  • Alltid 14 dagers betalingsfrist.
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon.
  • 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven*.
  • Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no.
  • Mulighet for delbetalinger.

Et fakturagebyr på x kr tilkommer per kjøp. Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr på 63,00 kr og en forsinkelsesrente på 8.50 %. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost.

Personopplysninger behandles i henhold til personopplysningsloven. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna..

* Gjelder ikke for varer og tjenester som f.eks. flyreiser, eventement og spesialanpassede varer.

KLARNA – DELBETALE FRA 95 KR PER MÅNED!

Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse. Dette er betalingsmåten for deg som selv vil bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned. Du får alltid varene dine hjem før du betaler, og du får også mulighet til å samle alle dine delbetalingskjøp på en og samme konto. Det betyr kun en faktura uansett antall kjøp med Klarna konto i de butikker vi samarbeider med.

  • Få alltid hjem varen før du betaler.
  • Betal fra 95 kr i mnd. eller 1/24 av totalbeløpet.
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon.
  • Alle kjøpene dine samles på en konto og dermed på en og samme faktura.
  • Kjøp nå – betal i slutten av neste måned
  • Ett fakturagebyr på 45 kr uansett antall kjøp.
  • Du kan når som helst betale hele beløpet.

Ved for eksempel et kjøp på 10000 kr med Klarna konto basisvilkår tilkommer det ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22 % hvilket utgjør en effektiv rente på 36,12 %. Prisen på kredittkjøpet er 11771 kr med 12 delbetalinger på 981 kr stk. Eksempelet forutsetter at delbetalingen pågår over 12 måneder. Vær oppmerksom på at minimumsbeløp per måned på produktnivå ikke er det samme som for kontoen i sin helhet. Det er alltid minimum 95 kr per måned.
Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost. Personopplysninger behandles i henhold til personopplysningsloven.

Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt fødselsnummer er også ditt kundenummer hos Klarna. Dersom du ikke velger å gå inn på kontoavtalen du får sendt til din folkeregistrerte adresse, så gjelder likevel avsnittet om fakturavilkår i de allmenne kontovilkårene, se link under.

Allmenne vilkår finner du her

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her