Retur og reklamasjon

Bytte

I noen tilfeller har du kanskje et ønske om å bytte den varen du har mottatt, med en annen farge eller en annen størrelse. Ved disse tilfellene må du ta kontakt med oss raskest mulig. Returen vil dekkes av deg, men vi sender ny vare portofritt. At et eventuelt bytte avtales med oss på e-post (post@frk-fryd.no) i forkant er veldig viktig. Da bekrefter vi nemlig om varen du heller ønsker deg faktisk er på lager eller tilgjengelig hos produsent. At varen er ubrukt, samt at merkelappene ikke har blitt fjernet fra produktet, er et krav for at vi kan bytte varen.

Reklamasjon

I tilfelle varen er skadet ved levering må det meldes i fra om snarest til oss. Helst via en epost på dagen for ankomst. Fullstendig forklaring er viktig på de eventuelle skadene som er oppdaget, sånn at vi får løst utfordringen raskt. En slik rapportering må være hos oss IKKE SENERE ENN 3 dager etter overlevering av varen. Hvis du oppdager at emballasje/pakken har skader på tidspunktet for levering, eller om det er opplagt at varen har fått skade under transporten, så melder du om dette direkte postkontoret hvor du kvitterte pakken ut. Da sender de en skademelding til oss, slik at varen erstattes, og vi igjen kan levere deg en ny vare.

Hvis du har handlet varen på nettbutikken dekker Frk.Fryd portoen rundt reklamasjonen. Ved godkjent reklamasjon refunderer vi til din konto, eventuelt får du nytt produkt.

Angrerett

Ved anger på kjøp har du mulighet til å returnere varen. Den må da sendes til oss i den originale emballasjen innen 14 dager etter at du mottok den. Ved ønske om å bruke angrerett skal du sende oss en epost, men du trenger ikke oppgi årsaken. Det er ditt ansvar at varen kommer i komplett stand og uten skader til oss i retur. Påse at varen er pakket godt før du sender tilbake til oss. Angrerettskjemaet (som du fikk sammen med ordrebekreftelsen på epost) skal fylles ut og legges ved i pakken. Vi refunderer pengene for varen hvis vilkår for angrerett oppfylles. I følge angrerettloven § 15 første ledd, skal du vite at kostnaden for å returnere varen må dekkes av deg. Varer som er kjøpt på salg kan ikke byttes. Om du har handlet en bestillingsvare, og avbestiller denne, kan det være at det må betales et gebyr. Hvis varen er ferdigprodusert når det avbestilles vil det kreves full betaling. Varer som ikke er lagerførte, slik som tapet og metervare kan ikke returneres. Ved ønske om tilgodelapp eller gavekort, skal du vite at dette må brukes innen 180 dager etter at du har fått det på epost.

Ingen bytterett

Du har ikke bytterett på salgsvarer.